|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 18:51:02 GMT 1
Mizuki smilte så og sagde så "så er det ordnet, lad os nu drikke færdigt og så kan vi begynde din træning i strategi" hun drak lidt af sit te, men var ikke færdig endnu.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 18:54:15 GMT 1
Miraku smilede og sagde "det lyder som en god ide" hun drak lidt af sin te og glædede sig til at få lidt træning i strategi når de var færdige og derefter ville hun tænke grundigt over om hun havde hvad det krævede at befale de tropper hun havde fået tildelt hvis hun ville styre dem altså
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 18:58:06 GMT 1
Mizuki blev færdig med sin te og gjorde et tegn og en tjenestepige kom frem med papir, blæk og to skrive plader og lagde dem på bordet der efter gik tjenestepigen tilbage og kom med nogle skrift ruller og nogle bøger og lagde dem på gulvet, mizuki nikkede og tjenestepigen bukkede og forsvandt.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 19:15:16 GMT 1
Miraku blev ligeså færdig med sin te og så på Mizuki. hun ventede blot på at de gik igang med at lære hende strategi så hun kunne finde ud af om hun var klar til at styre et hold på over to hundrede mænd
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 19:25:22 GMT 1
Mizuki tog noget af papiret og begyndte at tegne en masse ting på det forskelige firekanter med tegn i og ragte papiret til Miraku og sagde så "hver firkant repræsentere en enhed på 20mand og der på papiret skulle der være 250mand, nogle af firkanterne er mærket med tegnet for musketer" mere sagde hun ikke foreløbig og skrev noget ned.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 19:42:48 GMT 1
Miraku nikkede og sagde ikke noget da hun hellere ville lytte og koncentrere sig. hun ville dog ikke være pernitten og sige at der kunne være 250 mand med et lige antal firaknter med et tal på tyve i hver for det ville hun ikke belemre nogen med
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 19:45:19 GMT 1
Mizuki sagde så "som sagt, 250 mand plus minus nogle tropper, de fleste af dem så vidt jeg erindre 150 med Yari, 50 bueskytter og 50 musketerer, det er det du vil få kommandoen over og hvordan vil du opstille dem?" hun ville lige høre for at være sikker.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 19:52:13 GMT 1
Miraku svarede "jeg ville placere musketerne bagerst derefter bue skytterne og til sidst og forrest Yari tropperne" hun huskede at muskerter havde en ret stor rækkevide og også at bueskytterne ikke skulle ud i det åbne på en slag mark med mindre det var strengt nødvendigt men hun havde ikke tænkt strategi længe
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 19:56:37 GMT 1
Mizuki rystede på hovedet og sagde så "placer musketerene foran og bueskytterne bag dem og lige bag dem yari tropperne men så at de hurtigt kan kunne komme frem ad vis de langt rækkende tropper kommer i fare" hun sage ellers ikke mere lige foreløbig men sagde så "du kan selvfølgelig også sætte yari tropperne på bueskytternes og musketerernes sider" hun tegnede det op på papiret og vidste det til Miraku.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 20:02:44 GMT 1
Miraku nikkede og sagde "ok" hun havde da vist taget grundigt fejl men det kunne der jo laves om på med hjælp fra en som forstod strategi ligesom Mizuki
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 20:10:13 GMT 1
Mizuki smilte og sagde så "når det kommer til nærkamp så brug ikke de langtrækkende tropper da de er til lige så stor fare for dine egen tropper som de er for fjenden, men både musketerer og bueskytter har en wakashi ved siden og de trænes også i brugen af denne, så de kan bruges i nærkamp, men gør det yderst sjældent" der efter trak hun vejret og foretsatte så "og yarien er jo et spyd og har derfor en god rækkevide, og dette gør den yderst effektiv mod kavaleri, men kan også bruges imod fodfolk, men vis fjenden kommer inden under spidsen er yarien ubrugelig, så husk på det" hun betragtede sin 'elev' med et venligt blik.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 20:18:06 GMT 1
Miraku nikkede og sagde "egentlig åbenlyst må jeg indrømme" hun havde forstået det meste men at dømme ud fra det her indtil videre ville hun ikke være istand til at lede lang distance folk
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 20:23:20 GMT 1
Mizuki foretsatte så "yarien er jo billig at producere da du jo kan lave 100 spyd for det en katana koster, og det er grunden til at der er så mange af dem i de forskelige hære, da en yari ashigaru er billig at træne, og det må du huske på, vis et spyd bliver skadet eller knækker så giv manden et nyt" hun sagde ellers ikke mere da hun havde fortalt det grundlægende strategi for en Ashigaru Kaptajn.
|
|
|
Post by Miraku Kuran on Apr 21, 2008 20:28:37 GMT 1
Miraku grinede og sagde "så meget ved jeg altså godt mit sværd var ikke just billigt heller selvom det ikke er et katana er det lige så godt" hun mente intet ondt med det men ville bare lige fortælle det
|
|
|
Post by Mizuki Nakayama Nekosi on Apr 21, 2008 20:32:33 GMT 1
Mizuki grinte også og sagde så "du har faktisk lært det vigtigste i at lede en gruppe eller regiment som du kommer til at gøre, men jeg kan lære dig mere vis du vil give mig lov selvfølgelig" hun havde også tænkt sig at lære Miraku lidt om forsyninger og lejer opbygning, vis miraku ville lære mere.
|
|