|
Post by Reiko on Apr 26, 2008 18:51:54 GMT 1
Reiko trådte ned af gaderne med et ungdommeligt gavtyvs smil. Hun bar en noget tung kappe med en høj hætte, selv om det kun lige støvregnede. Grunden? Det var sen aften, dog langt fra nat og Reiko havde besluttet sig for at det var tid til at agere i knap så officielt henseende så hun var trukket i en af sine tjenerinders tøj og taget en stor kappe for at skjule sig og var smuttet ud i natten. Dog var der ikke gået længe inden hun fik selskab af Saito, hendes evige følgesvend og skygge. Denne havde gjort et forsøg på at skjule sig, men en ting var sikkert hun førte sig ikke frem som en byboer ej heller som en bonde. Så nu var der to kvinder i store kapper der traskede ned af gaden i den lette støvregn, den ene lidt bag den anden. ”Nu skal vi så bare finde et tilpas gusten sted…” sagde Reiko lidt henvendt til sig selv inden hun fik øje på en person på gaden ”Undskyld mig du skulle vel ikke kunne vise mig vejen til et billigt værtshus der bliver brugt af tilrejsende?” spurgte hun den fremmede på gaden. Hvem som helst der var bare lidt opmærksom ville opdage at Reiko ikke ligefrem talte lokal dialekt ej heller gade sprog.
|
|
|
Post by Izumi No Okuni on Apr 26, 2008 19:01:29 GMT 1
Izumi gik ned ad gaden i sin miko dragt og nød vejret, hun kikkede sig omkring og ledte faktisk bare efter et billigt sted at spise, men på samme tid betragtede hun butikkerne og husene, hun havde endelig efter et pænt stykke tid fået sig en fridag og hun var glad for at gå i miko dragten da folk der ved udviste lidt respekt, hvilket var noget hun ikke fik meget af, dog snakkede hun ikke med nogen da hun jo var en genert og nervøs elver, og kvinde på samme tid, hun stoppede op uden for en af de få kroer hvor rejsende holdt til og det var også en billig en i værtfald hvad mad angik.
|
|
|
Post by Reiko on Apr 26, 2008 19:12:27 GMT 1
//Ohh jeg tror du har misforstået mig...det var lidt meningen at den tilfældige jeg fandt var min med spiller, så vi lidt havde en undskyldning for at lave tråden//
|
|
|
Post by Izumi No Okuni on Apr 26, 2008 19:14:15 GMT 1
((kunne du bare havde sagt men det gjorde du ikke så på grund af din fejl skal jeg ændre min post nu, så teknisk set misforstod jeg dig ikke))
|
|
|
Post by Reiko on Apr 26, 2008 19:19:17 GMT 1
//korrekt retter du eller skal vi bare forsætte?//
|
|
|
Post by Izumi No Okuni on Apr 26, 2008 19:21:38 GMT 1
((vi foretsætter sí, er for doven til at gide rette))
|
|
|
Post by Reiko on Apr 26, 2008 19:35:30 GMT 1
Den fremmede gryntede et svar til Reiko der blot nikkede inden den gamle kone hun havde snakket med forsatte ud i den begyndende nat. Med et nik til sin følgesvend satte Reiko i retning af ”Hvor vejen drejer” som var et sted nede om hjørnet hvor dem der kom til byen i ny og næ hang ud. Ikke stedet for købmænd men nærmere gennemrejsende og bønder. Da Reiko på vej ind på kroen så en Miko stoppede hun kort og rynkede på brynene derefter forsatte hun forbi med et ”Må ånderne våge over dig, søster” inden hun åbnede døren ind til den varme, larmende kro.
Stedet var temmelig stort og meget varm, der var måske en lille smule overfyldt. I den ene ende af rummet var der en lille hævet sene hvor tre mænd spillede musik. Strenge instrumenter og trommer. Over for dem var disken hvor madvare og drikke blev serveret, og i resten af stuen var der et mylder af mennesker og border. Reiko gav rummet et tilfreds nik og kæmpede sig så op mod disken.
//Btw hvordan er det hun er Miko og tjener? Når man bliver sendt væk som Miko må man mig bekendt ikke tjene andre end ånderne. Hvilket var grunden til at de når de blev gifte blev fritaget for tjeneste da de nu skulle dedikerer sig til de huslige dyder//
|
|
|
Post by Izumi No Okuni on Apr 26, 2008 19:41:48 GMT 1
((det er en lang historie hun arbejder som miko i sin fritid, eller når der ikke er brug for hende som tjener, så teknisk set er hun ikke rigtig miko....og stadig dette er et fantasy borad ikke et historie board)) Izumi så bare kvinden og bukkede kun kort og gik selv ind i kroen og var lidt ligeglad med hvad folk tænkte, vel havde hun en miko's dragt på men hun var ikke fuldtids miko, og havde ingen planer om at blive det, hun hørte musikken og rynkede lidt på næsen, selv hun kunne spille bedre end det hun fandt sig et tomt bord og satte sig bare og så ud til at være lettere fordybet i tanker hvilket hun også var, da hun gerne ville droppe jobbet som tjeneste pige og blive musiker eller skuespiller i stedet.
|
|